sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Eläkeläinen

Tänään olen elämäni ensimmäistä päivää eläkeläinen. Hip, hop, huraa !!
Enää ei tarvitse ajatella virkavelvollisuuksia. Nyt voin sanoa mitä haluan. Vastuu on loppunut. Minulla ei ole enää velvollisuuksia työnantajaa, asiakkaita tai yhteistyökumppaneita kohtaan. En vastaa enää mistään muusta kuin omasta elämästäni.

Olen vapaa !

Keva maksaa minulle eläkettä korvauksena menneistä vuosista. Vaikka eläke onkin vain hieman yli 60 % palkasta,  sillä voi elää ihan kohtuullista elämää. Se tarkoittaa hyvää asumista  ruokaa, autoa, kotitarvikeita, lomamatkoja. Kohtuullisessa määrin ihan mitä haluan. Tiistaina tupsahtaa tilille elämäni ensimmäinen eläke.

Tänään korkkaan pullon kuohuvaa. Nostan maljan kaikelle menneelle. Sitten nostan  toisen maljan tulevaisuudelle. Ja sitä rataa itselleni ja kaikille läheisilleni. On aika juhlia omaa elämääni. Tämä on juhlapäivä minulle.

Huomenna on jälleen arki. Silloin herään johonkin aikaan, käyn aamulenkillä, syön puuroa ja nautin kirkasvalosta. Ja mitä kaikkea muuta kivaa, siitä kerrotaan täällä ja parhaimmat jutut jätetään tarustoon. On se niin mahtavaa.

Ei kommentteja: