perjantai 8. joulukuuta 2023

Kuningas olen minä

 

Päätin alkaa kuninkaaksi. Valtakuntani on tämä tuttu Peltsu, joka erotetaan Tampereesta. Kuningas, kun olen, minulla on paljon hommia tämän valtakuntani asioissa. Aion kuitenkin asustella tässä vanhass linnassani, sillä se tulee kuningaskunnalle halvemmaksi. Vaimoni, siis kuningatar, saa keskittyä stailaamiseen ja muihinkin tyyliasioihin. Hän on paras vaatetuksen ja pukeutumisen asioissa.

Heti ensi töikseni ajattelin antaa kaikkien kasvien ja puiden elää ilman leikkaamisen tai kaatamisen pelkoa. Siitä tulee ilmoitus kaikkien puistojen ja metsiköiden vierelle. Kasvit ovat siten kuninkaan suojeluksessa täällä Peltsulla.

Toiseksi aion perustaa lätkäjoukkueen. Peltolammin Jymäys. Se tulee hakemaan heti suoraan Liigaan. Turhahan sitä on pelailla alemmilla sarjatasolla. Alkuvaiheessa Jymäys pelaa koulun kentällä, ennen kuin uusi Areena saadaan valmiiksi Lakalaivaan. Pelaajia ostetaan Ilveksen ja Tapparan joukkueista.

Kolmanneksi kiellän Suomen lennostoa käyttämästä Peltsun ilmatilaa lentomatkalla Pirkkalaan. Finnair ja Baltic saavat lentää tästä yli, mutta puolustusvoimat saavat keksi uusia lentokäytäviä jostain muusta suunnasta. Kyllä meidän peltsulaisten pitää saada nukkua yöllä ja päivälläkin ihan rauhassa ilman hävittäjien jyrinää.

Hoitelen nämä asiat nyt loppuvuoden aikana ja palaan asiaan vuoden alussa. Ai niin, olen siis kuningas Joppe I tai Jore I. Miten vain.

Ei kommentteja: