maanantai 22. kesäkuuta 2026

MM-futismanageri

 Iltalehdessä on jännittävä MM-jalkapallopeli, jossa jokainen voi koittaa onneaan jalkapallojoukkueen managerina. Tämä ei maksa mitään. Manageri valitsee yksitoista pelaajaa ja neljä vaihto kestä mistä tahansa joukkueesta ja nimeää joukkueen. Pelaajat maksavat 4-12 miljoonaan ja käytössä on 110 miljoonaa. Joukkue saa pisteitä, kun pelaajat ovat kentällä, syöttävät maalin tai tekevät maalin. Maalivahdeista saa pisteitä, jos hän pelaa nollapeli, torjuu rankkarin jne. Lohkovaiheessa jokaisen kierroksen jälkeen voi vaihtaa maksutta kaksi pelaajaa. Kaikki säännöt eivät ole ihan meikäläisen tiedossa.

 Meillä on liiga nimeltä Perintöliiga. Siinä on neljä joukkuetta: minun, tyttäreni, tyttären pojan ja vaimon lastenlasten. Tällä hetkellä olen toisena. Jihuu !

Huomaan että lapset kymmenen vuoden kieppeillä ottavat tämän aivan hurjan vakavasti. Into on kova ja voiton tahto suuri. Eilen vaimon lapsenlapset olivat Iranin puolella, koska minulla oli joukkueessani Belgian maalivahti Courtoise. He toivoivat Iranin maalia, jotta olisin menettänyt pisteitä. Elämä on kovaa. Politiikasta ei tässä ole tietoakaan.  Managerointi vaatii älyä ja hyviä pelaajavalintoja. Hauskaa puuhaa kesän keskellä.

Ei kommentteja: