Käytiin tänään Vapriikissa. Käytiin ensin katsomassa jalkapallon MM-näyttelyä. Se on ihan hyvä näyttely. Useita tuttuja jalkapallonimiä lapsuudesta ja nuoruudesta oli esillä.
Sen jälkeen oli vuorossa Pelimuseo. Se oli erinomainen kuvaus pelien kehityksestä 80-luvulta nykypäivään. En itse oli innostunut tietokonepeleistä mutta siitä huolimatta museo oli mainio. Moniulotteinen. Esillä oli myös erilaisia sovelluksia joissa hyödynnettiin pelien tekniikkaa. Oppimispelejä, suunnistuspelejä jne. Pelasin flipperiä. Se oli maksuton kuten kaikki museon pelit. Huomasin lasten innostuksen. Huomasin myös, että Pelimuseo on kiinnostava museo kansallisuudesta tai kulttuurista huolimatta. Pelit yhdistävät ihmisiä.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti