maanantai 31. elokuuta 2015

Lomalla

Olen ollut lähes kaksi kuukautta lomalla. Kaksi kuukautta on vielä lomaa jäljellä. Sitten jään eläkkeelle. Marraskuun alusta. Olen nauttinut jokaisesta lomapäivästä. Monena aamuna hymyilen itselleni, kun ei tarvitse mennä töihin. Vieläkin suurempi asia on vastuun puuttuminen. Voin keskittyä omaan elämääni ja läheisiini. Se on vapauttava kokemus. Olen ollut lähes neljäkymmentä vuotta vastuussa joistakin työasioista. En ole enää. En tarvitse enää sitä vastuuta. Voin aivan hyvin vastuuttomana.

Opettelen olemaan tekemättä mitään erikoista. En ole suunnitellut mitään. Minulla ei ole mitään ohjelmaa. Toki viime viikot ovat menneet muuton ja remontin merkeissä, mutten aio suunnitella elämääni. Opettelen elämään tyytyväisenä tekemällä omia pikku juttuja. Ne eivät merkitse muille mitään. Niillä ei tule jälkiä yhteiskunnan kehitykseen. En kaipaa omaa työtä, ammattialani tai harrastuksia. Teen joskus jotain, jos olen tehdäkseni.  Annan ajan kulkea lävitseni.  Annan elämän lävistää itseni.  Nautin siitä tunteesta joka päivä.

Ei kommentteja: