tiistai 3. syyskuuta 2019

TV:n orja

" Järjen veit ja minusta orjan teit." Laulun sanoin tein itsestäni telkun orjan. Tässä tarinani.

Minulla on ollut liigan joukkuepassi. Sillä olen katsellut Ilveksen liigapelejä. Sekä kotiotteluita että vieraspelejä. Runkosarjaa on ollut 60 peliä ja lisäksi Ilveksen play offs-ottelut. Passi on maksanut 19,90 € kuukaudessa + 3,50 € korttimaksua.

Viime aikoina olen miettinyt isompaa kokonaisuutta. Tarjolla oli kokonaisuus, jossa näkyisivät kaikki liigapelit, NHL, KHL Valioliiga, Bundesliiga, golf, 4 elokuvakanavaa, kolme asiakanavaa, viisi lasten kanavaa. Yhteensä reilut 40 kanavaa. Paketin nimi on  Liigapassi + Viasat kulta.

Tänään tein tilauksen. Se tapahtui helposti netin kautta. Minun piti vain chattailla Telian asiakaspalvelun kanssa. Sanoin kyllä. Sen jälkeen minun kaapelikortille avattiin kaikki nämä kanavat. Entisten reilun parinkymmenen kanavan lisäksi kanavia on nyt yhteensä kuusikymmentä viisi.

Neuvottelin vaimon kanssa paketin maksamisesta. Hän oli valmis maksamaan 15 € kuukaudessa elokuvista ja suosikkiseura Pelicansin otteluista. Minulle jäi maksettavaa kolme kymppiä eli kymppi enemmän kun Ilveksen passista. Minusta se oli hyvä diili. Kamelin selkä meni lopulta katki, kun huomasin Suomi-Kreikka EM karsintapelin tulevan jalkapallokanavalta. Päätin katsoa mitä tuleman pitää.

Nyt on kiinnostava tilanne. Katselenko telkkua vuorokaudet ympäriinsä vai tasaantuuko tämä homma hetken intoilun jälkeen ? Tuleeko minusta tv: n orja ? Äsken asentelin uudet kanavat suosikkilistalle. Vaikuttaa aika mukavan runsaalta. Elokuvia pyörii jatkuvasti neljältä kanavalta. Jalkapallo- ja  jääkiekkokanavilla pyörivät päivällä menneet ottelut. Lasten kanavat ovat jemmassa kun jälkipolvi tulee kyläilemään. Pieni etu on myös yöohjelmilla. Kuluma niskassa valvottaa minua jokainen yö. Nyt voin tiirailla NHL:n pelejä kipujen keskellä tai jotain viikonlopun jalkispeliä.

Ei kommentteja: