perjantai 19. heinäkuuta 2019

Mätäkuun politiikkaa

Tunnettu tosiasiahan on, että puolueiden sloganit ja muut tunnukset ovat varsinaista sanahelinää. Mätäkuussa eduskunta ei toimi. Poliitikot puhuvat pehmeitä Porin Jazzeilla eikun SuomiArenalla. Kaikki on siis kesäisen hyvin. Mätäkuun kunniaksi toimituksemme on luonut uudet, vetävät tunnuslauseet eduskuntapuolueille. Niiden myötä puolueet on helpompi tunnistaa ja ne erottuvat toisistaan.

SDP: "Kaikille kaikkea, maksoi mitä maksoi."

Kokoomus: " Mulle, mulle, mulle ja jotain myös sulle, mulle, mulle, mulle ja taas hiukan sulle.

Perussuomalaiset: "Rimanalituksia siellä missä aita on matalin."

Vihreät: "Yhteistä ruohoa omalla parvekkeella."

Keskusta: "Mistä me tulemme, keitä me olemme, mihin me menemme ?"

Vasemmisto: "Liity sinäkin puna-vihreään opiskelijajärjestöön, meillä on aina kivaa."

RKP: "Ruotsi takaisin, vaikka väkipakolla !"

Kristillisdemokraatit: "Kannata miespappeja, pääset taivaaseen !"

Ei kommentteja: